конституційного закону «Щодо порядку прийняття до Російськї Федерації й утворення в її складі нового суб'екта Російської Федерації» зумовлений подіями, що відбуваються на Україні".
Одне з положень документу зазначає, що для перетворення частини іноземної території на частину РФ не є обов'язковим навіть референдум - достатньо всього лиш звернення її органів влади.
Юридичною базою для перетворення відповідної території на суб'єкт федерації може бути не лише відповідна міжнародна угода, але й конституція РФ.
В пояснювальній записці, крім всього іншого, сказано, що РФ, будучи одним з гарантів безпеки для України, зобов'язана "вжити заходів для підтримки народу України, які підштовхнули би владу до наведення належного порядку". При цьому фактично піддано сумніву нинішні кордони України. На думку російських законотворців, оскільки деякі частини її території "відносно недавно було відокремлено від Росії", то з огляду "на їх передачу іншій державі на даний час переважаюче юридичне значення має саме волевиявлення відповідного населення".
В якості обгрунтування законопроекту представлено Статут ООН, що спирається на принцип "самовизначення народів". Причому цей принцип тлумачиться як право самовизначення не лише народу цілої держави, а навіть її окремого анклаву чи регіону (конкретно - Криму). Чи може бути таке тлумачення застосовано до народів Туви, Якутії, Татарстану, Північного Кавказу, в документі не вказано. Однак Росія в такий спосіб може створити вкрай небезпечний прецедент не лише для себе, але й для цілого світу.
З повним текстом документа можна ознайомитись тут
Journal information